субота, 10. октобар 2015.

Време сомолова




Комична трагоедија у непознатом броју чинова


Ликови:

Мића Тестера
Старац Вујадин
Јоца Дрилер
Пеле Видра
Љупче Париловић
Отац Арсеније и
Сребренко Савски

Чин први

На обали језера пребогатим рибом сомом капиталцем седе Љупче Париловић и Старац Вујадин. Пецају у језеру чија површина је намрешкана од угојених сомова капиталаца. Старац Вујадин испија трећу ракијицу а Љупче узима таблету против главобоље. Љупче ћути и вади сомове док Старац Вујадин псује произвођача варалица које сомови никако да загризу.

Пиштољ рефлектор појачава светлост и фокусира је на Љупчета.

Љупче: Е мој Вујадине, остарио јеси ал се опаметио ниси. Јесам ли ти на време говорио да ти не ваљају варалице. Те варалице што си купио су за штуке а у овом језеру је све сам сом.... мој Вујадине.

Рефлектор шири план и на Вујадина.

Старац Вујадин: Љупче, боље ти је да ћутиш, да те ја не тужим за овај криволов и што си ме навукао на погрешне варалице. Него, што пијеш толике таблете против главобоље?( отпије гутљај лозе из флаше пива).

Љупче: Е мој Вујадине, сомови иду добро, није да не иду. Али брате убише ме порезници, много узимају. Крка нема мере!  Ја им кажем да је језеро све тање са сомовима, да су све мршавији а некако и постали лукавији, почели да беже чим бацим пијавицу. Глава ми пуца од тога. Када бих некако могао да осигурам језеро за случај да скроз отањи са сомовима?

Старац Вујадин: Зар то још ниси урадио? Зар се не сећаш да сам ти све папире припремио?

Љупче: Ма јеси, није да ниси.... али било рибе а ми ко будале посвађасмо се око места за сомолов, ко је могао да претпостави овај помор сомова. Мораћу да видим шта си ми оставио и да ли је још актуелно!

Из звучника се чују граја и музика из транзистора Сребренка Савског. Чује се песма и глас водитеља  радиогенерала „Сину Лазару званом Куре, сретан одлазак у Београд на сом параду желе отац Радојко, Мајка Веселка и многобројна родбина песмом  играле се делије“.

Чин други.

На сцену улазе Мића Тестера, Јоца Дрилер и Сребренко Савски. Мића у рукама има „Штиловку“ са мачем од 400 мм и повремено додаје гас моторки која прави велику буку, Јоца ударну бушилицу „ма-кита“ а Сребренко носи корпу са сремском, сланиницом, куленом, сомуном  и флашом „ Ритознојчана“ и са тразистором и фотоапаратом око врата.

Љупче: А у пичку материну, опет ове букаџије. Само плаше сомове. Какав им је ово прибор за сомолов? Вујадине, одо ја да видим папире око осигурања. Што сам уловио данас уловио сам. Ови ће само да поплаше рибу. Идем ја сутра да ловим на Коштанском језеру са Крком. Рече ми да су сомови тамо подгојени а онај Пеле Видра припремио екипу за сомове. Морам да заузмем место али ако буде кише мораћу неку настрешницу да склепам! ( Диже се и одлази са сцене)

Мића Тестера (добацује за њим): Бежи, бежи, што си ловио ловио си, сада ће да видиш како се лове сомови. Сад ћеш да имаш посла само са меном. У воду до грла и цеси бајо! Сомова ко дрва! До сада си се зајебава са Старцем Вујадином, сад ћеш да видиш како сомове лови Мића Тестера.

Јоца Дрилер: Ја мислио да идемо на протест па понео дрилер!

Мића Тестера ( гледа га отворених уста): Јеба те враг, јес л ти нормалан, какав протест!

Јоца Дрилер(збуњено): Због криволова сомова. Рекао си да ћемо ако треба и корење да пустимо, пет дана да седимо пред удружењем криволоваца на сомове, па ја ко рачунам ако ћемо да пустимо корење да ископам рупе у асфалту!

Мића Тестера (окреће се према публици и крсти): Мајко мила с ким ја идем у сомолов. Враг те јеба, немој да ми квариш сомолов, ући ћу у језеро и посећи све сомове, за казну што ме нервираш пет дана има сам да стојиш пред удружењем криволоваца.

Сребренко Савски вади лап-топ и нешто пише. Више за себе: Враг те јебал барек, как си мет,ла шпек покрај раунала, свег си га змазала .

Мића Тестера: Србренко, зајеби те твоје извештаје, већ ме сви криволовци зајебавају колико ме хвалиш, сваки други текст реко Мића ово, реко Мића оно, зајеби више то, него дај мезе и ракију, па да почнем са сечом сомова.

Сребренко покуњено поставља салвете и вади сремску, сланину и кулен!

Мића Тестера: Па где је ракија Јоцовача са аронијом.

Сребренко скрушено: Ја понео „Ритознојчан“ врхунско вино.

Мића Тестера: Јебо те „ритознојчан“ где је апиритив. Обраћа се Старцу Вујадину који и не окреће машиницу да вуче варалицу, чини се као да дрема!

Е Вујадине, Вујадине, ништа га ниси научио!

Вујадин: Зато сам му и дао отказ! Стално ми нудио тај ритознојчан а он ми ударао на желудац. Намерно ми завлачио!

Сребренко : Кај се ви размете што је добро вино...

Мића : Сребренко, скрати мало тај језик да те и ја не откачим ко Вујадин и Љупче.

Мића Тестера пали „штиловку“ и улази у језеро са сомовима. Окреће се према публици.

Ој Србијо међ шљивама, људи моји, браћо и сестре, саборци моји, ратници, време је за сечу сомова, идемо.

Сребренко снима мобилним телефоном целу акцију.
Сребреко: Враг те јебал има сајт да ми пукне од посета. Буде пенеза колко буш хтел. Сеци Мићо, само ти сеци!
Завеса!

Чин трећи
На сцену улазе Пеле Видра и Отац Арсеније.

Пеле Видра: Е мој Мићо, шта то радиш са том тестером у језеру.

Мића Тестера: Ловим сомове, зар си слеп!

Пеле Видра: Па плашиш их том тестером, нису они букве да стоје на месту.

Мића Тестера: Ти ће да ме учиш! Сомови се лове на буку и на галаму. Нормално је да риба бежи од галаме али сом је то Видро, сом. Воли буку и дође да види шта се то дешава, а онда је мој.

Пеле Видра: Ја се богами налових добре рибе у Нишаву! Трајало јесте али вреди. Ето ономад ми дође и главни инспектор за риболов и одаде признање !

Мића Тестера: Јесте, није да ниси, али је ситна много. Немам ја времена за ту рибу!

Отац Арсеније: Боље врабац у руци него голуб на грани, мој Мићо!

Мића Тестера: Е и тебе ми је оче пуна она ствар. Само причаш, ништа не ловиш, а мало мало па на Свету Гору. А ти Мићо цело лето у зноју, овај у води.

Отац Арсеније: Подела власти мој Мићо. Зато си ти наш председник криволовачког друштва.Није то мала функција у овим сиромашним временима.

Мића Тестера: Ма откачићу ја тебе као што су моји то урадили 45. године.
(Тражи нешто по јакни).
Ти, јебем ти јакну на рајфешлус, нема дугмета да се уватим за њега кад видим овог баксуза што ми стално попује а ништа неће да ради!

Старац Вујадин: Вас двојица се много препирете уместо да заједно ловите. Мићо, пусти Оца да храни сомове, а ти Мићо сеци том тестером и не мешај се у туђи ресор.
Више за себе: Ова двојица има у гроб да ме отерају а рибе се нисам најео.

Јоца Дрилер: Тако ти је то Вујадине, а лепо сам ти се нудио да будем главни криволовац а ти ме одјеба. Е, видиш шта си урадио? Запео, Отац Арсеније па Отац Арсеније и нико други. Ето ти сад, лови сам.

Старац Вујадин: Ћути бре Јоцо. Том твојом ма-кита бушилицом пробио си ми рупу у удружењу криволоваца чим си дошао. Још не могу да скупим паре за поправку, не иду сомови ко некад. Ваљда ми не ваља варалица! Сребренко, дај нешто да попијемо за она добра стара времена.

Сребренко: Па немам тај ЦД, само народна.?

Старац Вујадин: Какв бре ЦД, говорим ти за ракију што вири из плетарке.

Сребренко: А то. Ја мислио на нове фосиле. Сад ћу одмах.(вади флашу и стаје).

Старац Вујадин: Шта би Сребренко, што си стао.

Сребренко: Немам чаше. А није ни ракија!

Отац Арсеније: Имам ја али пластичне, остале ми од пре неки дан са једне сахране. Сребренко дај мени ритознојчан, појма ови немају шта је вино!

Мића и Јоца у послу. Мића сече сомове а Јоца их убацује у кошеве.

Мића Тестера: Радите бре вас тројица нешто, Јоца и ја цркосмо. Е ја овако више нећу да радим. Има да вам поставим своје  услове, не звао се ја Мића Тестера.

Старац Вујадин: Стишај Мићо, шта смо се касно синоћ договорили, изнеси предоге, размотрићемо их и усвојићемо их, то ти ја гарантујем.

Мића Тестера: А тако. Онда важи, извини што ти оно рекох, јеби га, преморен сам од криволова. Али овог Оца Арсенија, што ми стално попује и саветује као да сам неписмен за криволов, да ми га макнеш под хитно. И да смириш мало и Пелета Видру. Па где је тај Пеле. Вида га, дели визит карте пецарошима из других удружења.Е, Пеле мангупе, неће моћи тако! Ниси на војној паради. И тебе ћу да откачим само да се решим Оца Арсенија. Јебо га онај ко ми га доведе да ми стално попује и квари криволов.

Јоца Дрилер: Јесте Вујадине и мени је пун самсонајт Оца Арсенија. Тај ме зајебао да ја не   будем председник криволовачке сесије ове јесени.

Мића Тестера: Ма није те он зајеба него ја. А то ти је за оно летос што нам прокува глава на плус 38 степени и то пет дана, и што си нас пострјава у колону по један кад смо били на ловокрадичким спортским играма. Ма реко сам себи никада више са дрилашима, али ме наговори овај Отац Арсеније те поново погазих реч. (Окреће се Арсенију) Јели бре Оче, где вас уче да тако наговарате људе?

Отац Арсеније: Па нешто и није било тешко, мада си, признајем, много тврђи од Јоце. Он се сам нуди.

Старац Вујадин: Људи, доста је било свађе. Оче Арсеније ти себи нађи нову парохију. Ова је научила како се лове сомови! А приметио сам да је и теби пуна бошчица ове парохије. Само да ми се Љупче не појави! Хајдемо на одмор па у зимски криволов. Спремите топлу одећу и врућу шљиву!

Дижу се и одлазе са сцене.

Завеса пада

Наставиће се

Нема коментара:

Постави коментар