четвртак, 30. март 2017.

Ко кога и зашто подржава?




На недавно одржаном протесту пензионера Србије, у организацији Удружења синдиката пензионера Србије и Удружења синдиката пензионисаних војних лица Србије, 28. марта на Тргу Николе Пашића, прочитано је и писмо подршке Војног синдиката Србије.

На званичном сајту Војног синдиката Србије то писмо подршке није објављено. На мој допис електронском поштом Војном синдикату Србије са молбом да ми доставе информацију да ли је и којим медијима достављено писмо подршке, одговорио ми је господин Предраг Јевтић текстом:“ Ваша порука је примљена“?

У протеклих годину дана Удружење синдиката пензионисаних војних лица Србије активно је помагало јавне активности-протесте Војног синдиката Србије, значајним присуством војних пензионера и говорима председника тог удружења, господина Јована Тамбурића, који је тим говорима и подршком ВСС изазвао неоправдане реперкусије по УСПВЛС.

Ја сам у више разговора са господином Тамбурићем изразио жељу да се састанем са руководством ВСС да бих се лично уверио у капацитете и намере руководства ВСС, као и ради договора о обиму и методу међусобне подршке.

Нажалост, разговор са челницима ВСС Србије, као ни са челницима неких политичких странака ( осим са Бошком Обрадовићем), с циљем прикупљања података за процену о смислу сарадње и позитивним ефектима те сарадње по статус војних пензионера Србије, нису реализовани уз моје присуство, а неки реализовани разговори и без присуства Јована Тамбурића, све више су ме уверавали да ствари не иду добрим током и да је читава представа о заједничким интересима фикција срачуната на промоцију појединаца.

Такво понашање УСПС, ВСС као и господина Тамбурића резултирало је мојим прекидом било какве активности у УСПС а касније и оштрим сукобљавањем са ставовима Јована Тамбурића у вези са подршком УСПС, ВСС и подршком Вуку Јеремићу и Саши Јанковићу, које је имало за последицу моје иступање из чланства у УСПВЛС.

Оно што је битно јесте чињеница да никада мање војних пензионера није било на протесту 28, марта и да су „председници“ удружења војних пензионера више окупирани личним амбицијама него никада угроженијим правима војних пензионера Србије као јасним одговором прозападних снага пензионисаним припадницима Војске Југославије. Оно што агресор није успео агресијом успешно завршава мерама Владе Србије.

Због несхватања времена у коме живимо и наше реалне позиције и снаге у друштву, трпимо поразе због, вероватно, процедуралних грешака УВПС приликом подношења Народне иницијативе Скупштини Србије,  брзоплетог везивања за удружења која нас не желе осим као пчеле радилице у реализацији властитих интереса, пружања подршке ВСС  који реално нема никакве интересе да помаже војне пензионере јер то објективно и није у стању.

Уместо да све своје снаге усмеримо на стварање једне нове, јединствене и времену примерене организације удружења војних пензионера Србије, која ће бити у стању да се на релевантан начин наметне као озбиљан партнер Влади у одлучивању о судбини војних пензионера, ми због неспособности појединаца, уз коју обично иду и друге негативне карактеристике, тонемо све дубље.

Зар није време да на чело разних удружења војних пензионера дођу људи који себе не виде као посланике  у Скупштини или као реактивиране генерале и пуковнике?

7 коментара:

  1. Branislav Milutinović : Apsolutno i u potpunosti podržavam Vaše zaključke, kao i opširno viđenje prošlog , sadašnjeg i budućeg vremena našeg bivstvovanja! Jasno sam i nedvosmisleno takođe ove iste zaključke iznosio pre više meseci i naišao na revolt a nažalost nikako na razumevanje jednog manjeg dela naših vojnih penzionera! Sugestiju, savet a nedaj Bože dobronamernu kritiku doživljavaju kao direktan atak na njihovu ličnost! Privatizacija i zloupotreba raznih udruženja nam je donela to što imamo, a u buduće videćemo ??? Takođe sam nagovestio i opisanu situaciju sa raznim savezima ! Uzdajmo se u što bolje zdravlje - da doživimo kako tako pozitivno rešenje mnogih naših problema !

    ОдговориИзбриши
  2. Gospodine Arsenije Stankoviću osećam se prozvanim i pozvanim da vam odgovorim na neosnovane procene i napade na USPVLS i mene lično. Činjenica je da ste bili u nekoliko udruženja vojnih penzionera i da se nigde niste dugo zadržali. Svuda ste se bavili strategijom koju bi vi sprovodili naravno posle smene „izlapelih“ i „nesposobnih“ predsednika. Ostaje dilema da li ste navedeno radili da bi zadovoljili lični ego ili ste radili državni posao. Lično mislim da su oba motiva bila u pitanju. Zbog vaših zdravstvenih problema i naročito motiva, niste dosli do odgovora na pitanja koja postavljate. Dosta indicija ukazuje da postoji plan jedne stranke i ministarstva o stavljanju udruženja vojnih penzionera pod jednu kapu i kontrolu. Da li je plan u vezi sa formiranjem Saveza boračkih udruženja, koje je formirao jedan državni sekretar ministarstva rada, ili je zamisao jedne agencije Ministarstva odbrane ostaje dilema. Nekoliko vas bivših i sadašnjih saradnika jedne agencije ste pokušali da sprečite saradnju civilnih i vojnih penzionera. Obrazovani i sa visokim činovima još niste shvatili da se za budućnost PIO fonda možemo boriti samo zajedno. Naravno da u toj saradnji nije sve idealno ali ne možemo se prema njima odnositi kao komandanti. Saradnja sa Vojnim sindikatom Srbije vam je posebno zasmetala i tu ste mnogo „radili“ sa članovima udruženja iza mojih leđa, da dokažete da je to greška. Saradnja vojnih penzionera sa sindikatima zaposlenih u MO je logična i ona će se nastaviti. Hoćete da kažete da nama vojnim penzionerima treba da bude svejedno šta se radi sa Vojskom Srbije. Vaše ocene da smo i u toj saradnji iskorišteni i zloupotrebljeni su neistina i podvala sračunata na njen prekid. Da je to tačno govori i prisustvo rukovodstva i članova Vojnog i policijskog sindikata Srbije, na protestu penzionera 28.3.2017. godine. Šta hoćete da dokažete pitanjem da li su svoja saopštenja podrške dostavili medijima. Saopštenja su dostavili nama i objavili ih na svojim sajtovima i to je dovoljno. Kada sindikati Zaposlenih u Vojsci Srbije i MO formiraju svoje organizacije penzionera postojeća udruženja će shatiti grešku koju su napravili svojim svrstavanjem uz one koji uništavaju Vojsku Srbije. Naš ozbiljniji nesporazum je nastao posle vaše odluke da budete predstavnik USPVLS i vojnih penzionera u SP Dveri. Još uvek niste shvatili da ne možete sami sebe određivati za predstavnika bez saglasnosti onog koga predstavljate. Da li je tu bilo i namere da uđete u SP Dveri kao saradnik neke agecije ostaje nerazjašnjeno. Da tu ima nečega govore i vaši komentari na osnovu kojih sam shvatio da brojite moje i lajkove ostalih članova udruženja na objave predsedničkih kandidata. I da znate da sam vaše ocene o kolegama shvatio kao pokušaj unošenja nepoverenja i svađa, znajući da slične priče prodajete i njima. I da ne dužim, verovatno ste vi u pravu što se tiče organizovanja vojnih penzionera, odnosa udruženja i nesposobnosti njihovih lidera. Predlažem da taj problem ne rešavate tako što organizujete pobune u udruženjima vojnih penzionera, nego sa kolegama, sa kojima odlično sarađujete, formirate već jednom vaše udruženje vojnih penzionera u kojem bi sve strategije mogli da ostvarite. I da, nisam pomenuo vašu podršku kada sam neosnovano bio napadnut od strane rukovodstva UVPS. Iako sam vam zahvalan zbog toga, ipak je taj tekst govorio više o vašim zaslugama nego o neosnovanosti napada na mene. AVE Arsenije!

    ОдговориИзбриши
  3. Поштовани господине Тамбурићу,
    Био сам само члан АППВС и то на молбу господина Вуликића да бих имао легитимитет приликом разговора са господином Драгањцем 25. маја 2015. године.
    Тај тим сам напустио када је Миле Бјеливук, као председник КТ, одлучио да елиминише све председнике удружења па и Вас!
    У УПВЛС сам приступио након годину дана и то на Ваш наговор јер је УСПВЛС био стварни борац за права војних пензионера.
    Вас лично никада нисам доживљавао као председника који би могао да даје смернице за мој рад. Код Вас ценим вашу огромну радну енергију и зато сам био са Вама лично, а не због жеље за личном афирмацијом.
    Због Ваше искључивости и каријеризма упропашћена је почетна енергија чланова УСПВЛС којих је било око 60, а неки и напуштају удружење.
    Вас многа удружења виде као непожељног сарадника нити Ви показујете флексибилност потребну у комуникацији са људима, што је озбиљна препрека за реализацију циљева УСПВЛС, који су јако добри!
    Што се тиче мог чланства у Дверима, обавештавам Вас да још нисам постао њихов члан, али сте се Ви препали да Вам неко угрожава позиције које су најобичнија фикција каријеристе искривљених тумачења реалности, и на веома некултуран начин реаговали.
    Није на одмет да знате и да већина чланова "председништва УСПВЛС" подржава моје ставове и износи их путем личне преписке.
    Ви имате проблем са схватањем места председника удружења, исто као што га има и господин Драгањац и он проистиче из суштине војне организације.То, у новим условима није могуће и доводи до разбијања удружења.
    Кад сте ви лично о питању сматрам да сте веома радни и енергични, али да све подређујете властитим интересима и тиме постајете лимитирајући фактор за сарадњу са другим људима. Ја у томе не видим смисао мог ангажовања.
    Такође, веома важан фактор престанка сарадње са Вама лично јесте Ваша неоснована преокупација о присутности службе безбедности односно ВБА у нашим редовима? Није ми јасан Ваш мотив, јер у нашој борби нема ничега противзаконитог.
    Сарадња са Војним синдикатом Србије је лично Ваш чин, и не постоји никаква логична веза да их подржавамо. Тиме не кажем да ВСС није у праву, лично их подржавам, али стављати удружење у функцију личних интерса, није оправдано.
    Писмо подршке, које није објављено на њиховом сајту нити у медијима,није никаква подршка!Присуство њиховог руководства на протесту је лични чин, као и сваког другог учесника на скупу. Говорили нису!Да су говорили, изостала би моја реакција.
    Сарадња са УСПС је оправдана али Ви боље знате од мене да смо код њих непожељни,а знате и разлоге, и није коректно да ствари приказујете искривљено ради својих интерса.
    Елем, господине Тамбурићу, немате Ви ни један оправдан разлог да мени било шта пребацујете!

    Мене занимају искључиво моја социјална права! Сва друга у војној каријери сам остварио у складу са мојим могућностима!

    Сматрам да Вас интересује само каријера, што није лоше само по себи, али то чините на лош начин.Покушао сам да Вам искрено помогнем, замерао се људима због ваше неспособности у комуникацији,прелазио преко Ваших некоректних потеза и разлаз је био неминован.

    Мене не интерсује стварање нових удружења јер у њима не видим себе.

    Желим само оно што сам написао на крају колумне - да постанемо јединствена и снажна организација војних пензионера Србије!

    Ако сте у стању да схватите шта сам написао!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    2. Господине Арсеније хвала вам што сте потврдили све што сам написао. То са политиком ми подмећете, јер нисам члан ниједне странке, покрета. Да бисте ви и другари са којима се консултујете,резултате борбе и јавне промоције војних пензионера професионалније користили за личну промоцију у то не сумњам. Докажите да се промовишем на рачун туђег рада и ауторитета. Неверватно је да ви, после вашег охрабривања да уђем у "политику" сада ми то као пребацујете. И нисте коректни када кажете да немате политичких амбиција,јер ваши текстови управо говоре о вашим политичким амбицијама. То што износите неке податке о удружењу је нетачно и покварено. Управо сте ви са "другарима и својим политичким амбицијама" спречили да удружење буде масовније. Уосталом бројнија удружења нису доказала да штите права својих чланова. Изношењем нетачних података покушавате да рушите мој и углед УСПВЛС.То говори колико сте истински борац за права војних и осталих пензионера. Могао бих и ја например да износим неке податке и коментаре али није достојно официра. И као борац нисте доследни, ако сте за борбу војних пензионера најбоље да формирате своје удружење јер правити капитал од туђег рада је јалов посао. Очигледно је да имате намеру да правите штету и УСПВЛС и војним пензионерима. И на крају покажите нам са другарима како треба!Без сикирације Арсеније, истина лечи!

      Избриши
  4. Господине Тамбурићу,
    Ви или не желитеда схватите или не схватате моје коментаре? Ништа Вам не подмећем у вези са политиком, ја искрено верујем да без нашег уласка у политику нећемо ништа да урадимо. Дакле ту сам доследан. Ја се само не слажем са подршком Вуку Јеремићу и Саши Јанковићу а пропагирам Бошка Обрадовића! И шта ту има да буде "покварено"!Будите мало самокритични. Колико пута сте сами констатовали да сте запустили омасовљење УСПВЛС због обавеза у УСПС. Јесмо ли разговарали о томе често. Да сте то стварно хтели Ви бисте то и чинили. Човек чини оно што хоће. Ваш углед и моја борба за права војних пензионера не могу се довести ни у какву корелацију.
    Што се тиче мојих покушаја да покажем " како треба радити ствари" ја то показујем већ две године, али Ви и неки други сматрате да то не радим добро и зато ја не желим да трошим своје снаге.
    Ја Вас критукујем јер сте председник УСПВЛС а не Јована Тамбурића.
    Ја вас критикујем јер сте председник Удружења које званично представљате део војних пензионера а не Јована Тамбурића.
    Ја критикујем председника УСПВЛС, истим правом као што Ви критикујете председника Владе Србије, а не Јована Тамбурића.

    Када будете разумели ово о чему пишем, уз вашу огромну радну енергију, имаћете успех! Поштујте своје колеге, сарађујте са људима, размењујте аргументе, постижите компромисе, упристојите свој речник и имаћете успеха!

    Да имам политичке амбиције не бих потрошио две године, ако је уопште разумно полемисати о политичким амбицијама човека који има 70. година!

    Да сам имао амбиција да формирам удружење урадио бих то одавно.

    Да нас нису овако дискриминисали ми се не бисмо ни познавали!

    Коначно замислите ситуацију у којој свака јавна личност коју неко критикује, схвата то као напад на своју личност?

    Радите свој посао, критике схватајте као добронамерне, извлачите поуке.

    Запамтите што Вам пишем - човека не руше речи већ дела! И више Вас нећу саветовати.

    ОдговориИзбриши
  5. Господине Арсеније,
    Имам осећај да сте читали књиге које су неки саветници наших политичара користили. Злоупотребљавате мој однос према вама, јер сам хтео да вас уважим.Схатите да то није било из потребе за вашим саветима. И ова полемика је последица моје грешке да се пречесто дружим са људима који то не заслужују. Само јако у складу са годинама и без сикирације!

    ОдговориИзбриши