недеља, 28. јун 2015.

Прича о времешном Ђокици




Пре него што пустим да на папир изађе сва мука која ми се накупила у души откако су светски моћници одлучили да сатру народ Србије и сав српски род а оставе да живе у ропству сарадници који им у својој људској минорности свесрдно и искрено у томе помажу па и сами предлажу и смишљају начине како да убрзају патњу народа, испричаћу вам причу о малом Ђокици.

Елем, оженио се повучени и никада у животу успешан Ђокица лепом девојком. Прође свадба и времешни Ђокица оде са својом изабраницом на брачно путовање, када се и десила прва брачна ноћ. Млада, која је имала предбрачно искуство (немојте молим вас да то кажете Ђокици), одмах оде у купатило да се припреми за љубав са изабраником срца њенога и на своје велико изненађење по излаку из купатила виде да Ђокица седи на кревету - обучен. Млада одмах схвати да Ђокица не зна шта треба да ради и да му треба помоћ некога ко је искусан и узе ствар у своје руке.
„Ђокице љубави, скини ципеле и капут (био је почетак марта, поприлично хладно)“. Ђокица то уради и ни макац даље.
„Ђокице љубави, скини све са себе и лези у кревет поред мене“. Ђокица уради и то и загледа се у плафон тражећи грешке у молерају. Види млада да ће морати да се више потруди око стидљивог, времешног и неискусног Ђокице и одлучи се за последњи напад!
„Ђокице, смести се између мојих ногу у ради оно што ти мама и тата нису дали да радиш док си био мали!“
Ђокица живну.
„Јел смем“?
„Смеш“, одахну млада.
Ђокица седе поред ње, напући усне и поче прстима да прелази преко усана вичући као у трансу брл...бр....брл...брл...!

Ето то је била прича о Ђокици који се оженио у поодмаклим годинама. Оно чега нема у причи јесте животни пут послушног, тлаченог, спутаваног и лажно хваљеног Ђокице, док су неки други уживали живот, продавали маглу и поприлично крали и тровали Ђокицину свест. Тако идеолошки препариран наш Ђокица дочеко је распад СФРЈ, СРЈ, и почетак грицкања једине преостале отаџбине, Србије! И ништа му није јасно! И још верује да ће се поново оженити женом која ће му дозволити да изживи снове младости. Али, стварност је сурова и он нашег лика из приче данас тражи да он сам нешто уради да би му живот био бољи! Али како да уради када му осим млатарања прстима по уснама не пада ништа на памет!?

И ту је глави проблем! Ђокица мора да одрасте, да схвати у каквом суровом свету живи, да он није више потребан отуђеној држави јер ово и није његова држава, његове државе више нема, нестала је и он је само терет овој држави који мора да једе, да станује, да се лечи а све то кошта оне чија је ово држава и притиска им стандард као ноћна мора из које би се најрадије пробудили ујутро и видели да нема нити једног пензионера у Србији, посебно војног! Онда би поносно могли да кажу како нема више оних који су их кочили у спровођењу демокртаске пљачке народа Србије!

Дакле, господо војни пензионери, дошло је време да докажемо да смо господа која је вољом светских моћника и вишегодишњим идиотским вођењем државе, додирнула друштвено дно и да као „феникс“ из пепела полетимо и супротставимо се биолошком нестанку!

О проблему који нас све мучи, нећу да пишем. О пресудама, подвалама, тужбама, жалбама, табелама у ексцелу, ставовима, мишљењима, „брејкинг њуз“ саопштењима, анализама финансијских квазиексперата и осталих ствари које нисмо чинили кад смо требали, нећу да пишем.

Хоћу да вас позовем да ставимо прст на чело и размислимо – како ми то мислимо да остваримо своја права оваквим понашањем!

А шта смо добро урадили?

Окупили су се представници регистрованих и нерегистрованих удружења војних пензионера око АППВС и формирали Организацијски одбор за протесте. Председника и чланове Одбора смо ми изабрали!

Организацијски одбор је припремио и реализовао протест 10. марта, најбоље што се могло у датим условима!

Показали смо да можемо да сами изнесемо терет протеста и да имамо вредне и способне активисте.

Скренули смо пажњу јавности на наш проблем!

Шта је требало да урадимо?

Требало је наставити са омасовљавањем присталица протеста из свих организација!

Наставити акцију прикупљања пара за нове, још веће протесте, на начин који сам предалагао у својим обраћањима.

Приволети и мудро увући УВПС у протесте на начин који неће директно изазвати политички притисак политичких партија на руководство УВПС.

Наћи сврсисходније облике притиска на Владу Србије.

А шта смо урадили?

Свађама људи неспособних да схвате потребу заједничког наступа против Владе Србије,преко Фејсбука, Радиоадмирала, АППВС и на све друге могуће начине, скоро да смо уништили постојеће јединство.

На површину су избили лични интереси а ми нисмо били спремни да ствари назовемо правим именом. Тиме је поприлично разбијена и ФБ група. Добра идеја формализовања ФБ групе, спроведена је на најгори могући начин и дојучерашње другове поделила.

Преплављени бесмисленим саветима квазиексперата за финансије претворили смо се у рачуновође као да ће нам то чија је табела или рачуница исправна повећати пензије.

Показали смо се у прилично лошем издању пред народом Србије када је култура јавне речи у питању, а коментари појединаца заслужују да буду скидани са портала!

Портал „ затворена ФБ група војни пензионери“ претворен је у трач портал типа „јесте, ти си мени рекао па сам ја теби, а онда је баба Јула рекла да јој је снајка чула шта си ти рекао“! Какав је смисао таквих расправа? Нама се пред очима дешава пропаст државе а ми се бавимо некаквим 33.000 динара!  Људима се дају неосновано квалификације које су за тужбе!

Идеја да се УВПС увуче у нашу ствар пропала је у старту јер је УППВС Градски одбор Ниш, одбио било какву сарадњу са УВПС. Ја разумем њихове интересе!

Људи хоће своје удружење, своје финансије, свог председника, своје чланове, преко портала позивају да се људи учлањују у њихову организацију! Ништа лоше, рекло би се на први поглед, али није тако.

Како мисле да покренемо чланство УВПС ако нисмо формално присутни и ако не усмеравамо мишљење њиховог чланства. Зар они(Нишлије) стварно мисле да могу са надуваним бројем чланова да остваре било какав утицај на Владу Србије? И како то они мисле да ми из Београда, Ваљева, Новог сада, итд. будемо њихови чланови? Бесмислено. Ево сада ћу и ја да се наљутим на генерале у Београду и позивам све да се учлане у удружење пензионисаних пуковника магистара и доктора наука и заказујем основачку скупштину за тај и тај датум! Ма не само то, него ево позивам све пензионисане пуковнике и генерале бивше војне изасланике и изасланике при мисијама Србије на оснивачку скупштину! Глупост! 

Ми се боримо за наших 11.06 и 9.4 а неки тамо се баве промоцијама постојећих и нових организација. То има своје име и треба јасно реће и су то ретроградни процеси у овом моменту!  

Хтели ми то да признамо или не, али свако цепање бића војних пензионера с позивом на чин и статус,  јесте уступак актуелној власти и проблем више у остваривању нашег циља.

Шта треба да урадимо?

Дати пун легитимитет актуелном Организацијском одбору за протесте ( нико га није званично ни оспорио) са позивом да се окупе јер то није ствар њихове воље и да наставе са радом као до 10. марта! Ко не жели да им помогне – нека се склони! Ако је неко од њих онемогућен да настави са радом у Одбору нека предложи замену или нека база делегира новог члана. Али, напред морамо!

Почети озбиљне припреме за протесте на јесен и дефинисати нове облике протеста!

Прекинути са препуцавањима преко интернета и најављивање сваког нашег корака!

Сваку конструктивну иницијативу саопштавати Одбору путем личних контаката а не преко портала интернета, о којој треба расправљати и заузети став!

Ето, рекох вам што сам имао. И није ми ништа лакше. Шта ви мислите као да се даље боримо за наша права. Ово неће стати!





11 коментара:

  1. Анониман29. јун 2015. 12:48

    Ilija Ovuka> Kolega Arsenije veoma sam razocaran tekstom ali ste ipak pokazali sta ustvari vi radite.
    Prvo appvs nikada nije bilo udruženje oko kojeg su se okupila udruženja vojnih penzionera. To što smo držali sastanke facebook grupe u prostorijama mesne zajednice koje koristi appvs, nije bilo okupljanje oko asocijacije. Pre toga smo se okupljali po restoranima. Pristali smo i da koristimo račun appvs jer nam je to ponuđeno a ja nisam hteo da ide preko mog TR na savet Dejana Vasića. Sastanke je držao organizacioni odbor Facebook grupe na koji su dolazili predstavnici APPVS, AVVS i UVBS. Organizacioni odbor Facebook grupe je, glasanjem, izabrala grupa i on je imao zadatak da organizuje proteste. Zajednički odbor sa predstavnicima udruženja i facebook grupe nikada formalno nije formiran. Odbor je vodio Novković, Bjelivuk i ja, odnosno cešće Bjelivuk zbog zauzetosti Novkovića. Nikada nije biran zapisnicar niti je i jedan zapisnik sa sastanaka usvojen. Naravno da svako od nas ima svoje beleske sa sastanka.
    To što se tad deo odbora Tamburić, Jakovljević, učlanio u appvs ne znači da su oni prestali da budu članovi Фacebook grupe i da su trebali i mogli da rade protiv nje. Mi smo pozvali naše članove da se učlanjuju u appvs a kasnije i u upps zbog toga što su nam, Novkoviću, meni i Bjelivuku odnosno FB grupi, generalni sekretar Vulikic i predsednik appvs, Milosavljević, obećali pred adv. Vukosavom da preuzmemo udruzenje sa infrastrukturom, od čega su posle protesta i uplata novca odustali, jer po izjavi njihovog predsednika nisu mislili na bukvalnu predaju. Ko je tražio od Branislava Jevtica da u ime appvs daje finansijski izveštaj o protestu kada sam ga ja već ranije objavio. Ko je takav izveštaj usvojio. Da li je to prisvajanje rada facebook grupe? Da li je ova priča oko oživljavanja navodnog koordinacionog odbora koji nije nikada formiran, pokušaj ometanja formiranog udruženja facebook grupe? Da, da, facebook grupe jer je ona donela odluku da se ono formira i registruje. Shvatite da je deo organiyacionog odbora grupe dao ostavke uz izjave da ih to ne interesuje i da nemaju vremena da se angazuju. Shvatite da je facebook grupa formirala svoje udruženje. Kako možete da predlažete zajednički rad sa ljudima koji su facebook grupi uzeli novac, ime udruženja i ometali organizovanje protesta i formiranje udruzenja. I sada kao, to nije ništa. Za vas mozda nije, ali za većinu grupe je to nemoralno. Iako vi, dobro organizovani napadate Tamburića, vi ustvari napadate organizacioni odbor koji je izglasala facebook grupa i manipulišete sa facebook grupom..Šta su radili do sada appvs i upps kada sada očekuju da brojno stanje povećaju sa novcem, imenom i clanovima facebook grupe. U vreme protesta 8-12-06.2015.god.- UPPS tj. Petković šalje proglas da im se učlanjenjem priključimo u borbi za naša prava umesto da daju proglas i pozovu članstvo na proteste koji su trajali 5 dana. U FB grupi su članovi svih udruženja, iako neformalna ona je i dalje jaka. I više je posmatrača nego aktivnih. Ako bi tražili 50+1% grupa nikad ne bi izglasali ni jedan protest a održali smo ih više. To u ovom trenutku nije u stanju ni jedno udruženje. U glasanjima-anketama su ucestvovali aktivni članovi grupe. Tako smo izglasali i formiranje udruženja radi postizanja legitimnosti. I podržaćemo one za koje grupa smatra da će se iskreno boriti, bez spletkarenja i manipulacija, za prava vojnih penzionera, bez obzira sta o tome misle navedena udruzenja i njihovi aktivisti u facebook grupi. Iako vam se cini da su ovo sitnice koje ne treba da uticu na zbijanje redova vojnih penzionera ja mislim da su to vazne sitnice, zbog kojih ne смемо "saveznicima" okretati ledja. О вашој улоѕи у свему, иѕјаснио сам се на почетку.

    ОдговориИзбриши
  2. Поштовани господине Илија,

    Иако сте првом реченицом нагласили да сте разочарани текстом и да сам показао шта ја у ствари радим, Ви нисте објаснили шта Вас је у тексту разочарало и шта ја то у ствари радим. Ваш коментар, који се односи на историјат борбе војних пензионера је сасвим у реду, али он нема битних додирних тачака са текстом. Такође, није јасно каква је то моја улога у свему? Дакле, Ви доводите у корелацију текст и личност аутора што мени као аутору не помаже у подизању квалитета мојих колумни путем којих поједине друштвене појаве анализирам и критикујем. Наравно, јасно је да сваки читалац има право на мишљење о колумни.
    Што се личности аутора тиче, подсећам да сам био на свим протестима свих дана,чинио све што је у мојој моћи да подигнем борбени дух за протесте путем својих текстова, лепио плакате, које сте ми Ви дали, по киши и зарадио упалу плућа, и данас идем да подржим инвалиде.
    Видите, поштовани колега, ја сам Вам једном написао да се чувате манипулација Вама, јер сте вредан и поштен човек и ја то и даље мислим о Вама јер је то истина. Ја не мењам мишљење тако лако.Међутим, чињеница је да сте Ви, из Вама познатих разлога, променили свој однос према неким људима и то је, мислим, такође у реду! За који дан, уверићете се и сами колико је Ваш коментар мога текста непримерен, и колико и како се ја борим за наше јединство!

    ОдговориИзбриши
  3. Ovo je preneto iz FB grupe. Prva i poslednja rečenica nije moja. Pozdrav Arsenije...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovaj moj komentar sam poslao admin. sajta APPVS u 4 dela (zbog dužine) i nisu ga objavili. A uz put da pomenem da su i jedan ranije objavljeni o tzv. *skeniranju* obrisali. Pa sad se vidi iskrenost pojedinih...

      Избриши
    2. Znači da je ovaj moj komentar, ostavljen u FB grupi a hteo sam ga objaviti na sajtu APPVS i njima je namenjen a nije objavljen,. Nije komentar na tvoj tekst Arsenije. Neko je to preneo ispod ovog tvog bloga.

      Избриши
    3. Onaj ko je objavio, vidim da piše ANONIMAN se nije predstavio a ja se uvek predstavim punim imenom i prezimenom svuda jer stojim iza onoga što napišem. Odoh da kosim livadu, he he

      Избриши
  4. Господине Илија,
    Невероватно је да је неко у Ваше име поставио коментар на мој текст!? Искрено очекујем да утврдите ко се представио у Ваше име и да се због тога извини и Вама и мени.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман30. јун 2015. 07:00

      Postovani Ilija i Arsenije, obojici se izvinjavam sto sam posle telefonskog razgovora sa Ilijom i njegovog nezadoovoljstva sto mu tekst komentara nije objavljen na sajtu appvs, isti, sa recenicom na pocetku koja provejava tekstom, objavio na blogu. Znajuci da Ilija nema tehnicke mogucnosti za to uzeo sam sebi slobodu da to uradim. Sve moje komentare do sada na ovom blogu sam objavljivao anonimno. Odmah po postavljanju sam obavestio Iliju kao i autora pri prvom susretu. Jos jednom se izvinjavam zbog toga. Jovan Tamburic.

      Избриши
  5. Анониман30. јун 2015. 09:45

    Gospodine anonimus: ".....Znajuci da Ilija nema tehničkih mogućnosti za to uzeo sam sebi slobodu da to uradim...".Da li bi ste bili ljubazni da objasnite kako gospodin Ilija imao tehničkih mogućnosti da komentare prosledi na sajt appvs koji mu nisu objavljeni a ima mogućnosti da stavi na FB ili vama prosledi.Zar mislite da ovi koji se služe ovom tehnikom i prate našu problematiku su toliko glupi da ne mogu prozreti vašu manipulaciju.Očekujem od gospodina Ilije da objavi vaše puno ime i prezime pa da se i ja predstavim i na taj način vodimo polemiku. Kako inače protumačiti činjenicu da ne smetw da se predstavite?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisi gore pročitao Arsenije..Potpisao se u gornjem komentaru...Ja sam ispucao brzinu na mobilnom internetu i imam teškoća sa netom. Od sutra imam punu brzinu...

      Избриши
  6. Господине Илија, то није мој коментар. Сваки мој коментар има слику као и Ваш. Не знам ко је "Анониман". Иначе, примио сам и прихватио извињење господина Јована Тамбурића. Међутим, тешко је сада зауставити коментаре јер има већ преко 150 посета откако је Јован поставио Ваш коментар.
    ПС. Боље је што сте испуцали брзину него да сте испуцали резерве пива!

    ОдговориИзбриши